Samochody

Które auta mają najdłuższą gwarancję?

Jak wiadomo, poszczególne elementy samochodu ulegają zużyciu w trakcie eksploatacji auta. My skupimy się jednak na wadach i usterkach podzespołów, które wynikają z wad fabrycznych. Nawet najlepsi producenci na świecie nie są w stanie zapewnić, że każde wyprodukowane auto będzie doskonałe, stąd idea przyznawania gwarancji producenta na zakupiony model. Jednak nie wszystkie zasady gwarancyjne są jasne, dlatego wielu kierowców nie wie w jakiej sytuacji i dlaczego im ona przysługuje. Podpowiemy jak to działa i wskażemy modele aut z najdłuższą gwarancją na rynku.  

Gwarancja standardowa od dealera samochodowego w Lublinie – co obejmuje?

Według przepisów prawnych na terenie całej Unii Europejskiej istnieje obowiązek obejmowania produktów ochroną gwarancyjną lub rękojmią, dzięki czemu producent nie może uchylić się od odpowiedzialności w przypadku wad technicznych pojazdu. Standardowa gwarancja od dealera samochodowego w Lublinie obejmuje zwykle okres dwóch lat, podczas których można bezpłatnie usunąć wady fabryczne samochodu, w tym: 

  • silnik,
  • powłokę lakierniczą, o ile wada nie jest winą użytkownika,
  • perforację nadwozia,
  • wały przenoszące,
  • skrzynię biegów,
  • podwozie wraz z zawieszeniem,
  • układ kierowniczy,
  • układ paliwowy,
  • układ hydropneumatyczny,
  • układ hamulcowy,
  • układ paliwowy,
  • układ chłodzenia,
  • systemy dynamiczne,
  • usterki elektryczne,
  • zabezpieczenia. 

Warto pamiętać jednak, że niektóre z wymienionych wyżej elementów są objęte gwarancją do określonego limitu kilometrów, dlatego należy uważnie zapoznać się z karta gwarancyjną i informacjami, które z tych elementów są chronione w ograniczonym zakresie. 

Gwarancja standardowa – czego NIE obejmuje?

Gwarancja standardowa na samochód obejmuje tylko wady fabryczne i materiałowe, co oznacza, że nie przysługuje właścicielowi pojazdu w przypadku usterek powstałych w wyniku codziennego użytkowania. W praktyce chodzi o to, że elementy eksploatacyjne, które ulegają zużyciu, takie jak opony czy tarcze hamulcowe nie podlegają wymianie. Inne elementy, których zazwyczaj nie obejmuje gwarancja to:

  • lubrykanty (oleje, smary itp.),
  • filtry (powietrza, paliwa, oleju),
  • płyny (hamulcowy, chłodniczy, do spryskiwaczy, czynnik klimatyzacji),
  • klocki i bębny hamulcowe,
  • łożysko oporowe,
  • szyby oraz uszczelki,
  • wycieraczki,
  • pasek klinowy,
  • felgi i kołpaki,
  • napinacze i rolki paska napędowego,
  • świece żarowe i zapłonowe,
  • układ wydechowy. 

W przypadku wątpliwości co do tego, które elementy wchodzą w skład Twojej gwarancji, warto zajrzeć do karty gwarancyjnej pojazdu i zapoznać się ze szczegółami tam zawartymi. 

Auta z najdłuższą gwarancją

Poszczególne marki udzielają gwarancji na zróżnicowany okres czasu i z uwzględnieniem różnego typu elementów, dlatego jasna odpowiedź na pytanie, co obejmuje gwarancja na samochód, nie istnieje. W przypadku zakupu auta od danego producenta należy zapoznać się z określonymi przez niego warunkami. Możemy jednak przybliżyć Ci mniej więcej jaki okres gwarancji otrzymasz od konkretnego producenta samochodów. 

Obecnie liderem pod względem długości okresu gwarancyjnego jest salon Kia, gdzie otrzymasz aż 7-letnią gwarancję przy zakupie samochodu, która obejmuje wszystkie wady produkcyjne. Tylko niektóre elementy są objęte ograniczoną gwarancją. Na drugim miejscu znajduje się salon Seata, gdzie otrzymasz 5 lat gwarancji, ale z ograniczeniem do 150 000 kilometrów. Tu producent udziela dodatkowej 3-letniej gwarancji na lakier i 12-letniej na perforację nadwozia. Dobrymi warunkami gwarancyjnymi cieszy się również marka Porsche, która oferuje możliwość przedłużenia gwarancji nawet do 15 lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *